Кои сме ние
МАТА има за цел да го поттикне развојот на дизајнерскиот и занаетчискиот сектор во Македонија, овозможувајќи видливи социјални придобивки за дизајнерите, занаетчиите и занаетчиските микро-претпријатија. Нудиме поддршка во развој на производ, пристап до пазарот и јакнење на капацитетите, нагласувајќи ја важноста на меките вештини, обуката и менторството, доживотното учење и интеграцијата на новите технологии. Нашите иницијативи се фокусираат и на промовирање на социјалното претприемништво, со посебен акцент на зајакнувањето на женското претприемништво.
Низ годините, тесно соработувајќи со локалните власти, го искористуваме креативниот потенцијал на дизајнерскиот и занаетчискиот сектор за да го оживееме туризмот и да
го стимулираме севкупниот раст. Преку стратешки партнерства и насочени иницијативи, ги промовираме македонските рачно изработени производи и на локалните и на меѓународните пазари, истакнувајќи го нашето културно наследство и истовремено поттикнувајќи економски просперитет. Со негување на дизајнерското и занаетчиското претприемништво, особено во областите на иновација на производи, маркетинг и продажба, ги зајакнуваме локалните заедници и култивираме одржливи бизниси. Залагајќи се за прогресивни промени во рамките на секторот и пошироката економија, го отвораме патот за зголемени можности и претприемништво. Прифаќајќи
ги иновациите, исто така ги интегрираме новите технологии за понатамошно подобрување на конкурентноста и релевантноста на секторот во денешниот динамичен пејзаж.
Во текот на изминатите две години, МАТА го прошири својот домен на работа, промовирајќи личен и професионален развој. Меѓу овие иницијативи, МАТА спроведе сеопфатна програма за обука за меки вештини дизајнирана да ги опреми учесниците со меѓучовечки и комуникациски вештини клучни за успех на денешните различни работни места. Освен тоа, организацијата има обезбедено услуги за кариерно советување и коучинг, насочувајќи поединци кон исполнување на својата кариерна патека и подобрување на својата вработливост. Препознавајќи ја важноста на инклузивноста и иновацијата, МАТА организираше и работилници за социјално претприемништво специјално прилагодени за жените, поддржувајќи го еманципирањето на жената и лидерството во претприемничката сфера. Покрај тоа, МАТА има потпомогнато во програми за менторство, поврзувајќи ги амбициозните професионалци со искусни ментори за да им дадат насоки, поддршка и непроценливи увиди.
ЦЕЛИ НА ОРГАНИЗАЦИЈАТА:
- Создавање дизајнерски и занаетчиски бизниси и развивање на капацитетите на дизајнерските и занаетчиските претприемачи, особено во областите на дизајн и развој на производи, маркетинг и продажба.
- Промовирање на македонскиот сектор на рачни изработки на локални и странски пазари
- Промовирање на културата и традициите
- Зајакнување на координацијата на дизајнерскиот и занаетчискиот сектор со поголеми бизнис асоцијации и нивно преставување во трговски асоцијации
- Залагање за промени во дизајнерскиот и занаетчискиот сектор во македонската економија за да се поттикне раст на овие бизниси
- Ревитализација на традиционалните занаетчиски вештини
- Воведување нови технологии
- Соработка со локалните власти со цел да се искористи дизајнерскиот и занаетчискиот сектор како средство за економски, социјален и културен развој
- Програма за обука за меки вештини
- Кариерно советување и коучинг
- Промовирање на социјално претприемништво и работилници за жени
• Дизајн и развој на производ
• Прилагодување на производот заради зголемена продажба
• Примена на дизајни
• Координација и поврзување на занаетчиското производство со македонскиот дизајнерски капацитет
• Поврзување на дизајнерскиот и занаетчискиот сектор со локални и меѓународни пазари
• Процеси на развој на производ
• Учество на меѓународни трговски саеми/базари и подготовки за учество
• Развој и одржување на односи со купувачи и организирање на посети на купувачи.
• Организација на саеми и промотивни настани
• Претставување на корпоративни производи од дизајн секторот и креативното занаетчиство за корпоративни и протоколарни потреби
Развој на производ
- Како да се подготват успешни колекции на производи
- Определување цена и чинење на производ
- Трендови
- Контрола на квалитет
Маркетинг и продажба
- Подготовка за настап на домашни и меѓународни саеми и базари
- Дизајн на ефективен промотивен материјал
- Бизнис комуникација, грижа за купувачот и контрола на квалитет
Бизнис, финансиски и административен менаџмент
- Развој на бизнис план и стратешки растеж
- Бизнис менаџмент
Техничка помош
Обуки и примена на современи и традиционални занаетчиски вештини: филигран, плетење, кукичање, везење, правење филц, фузирано стакло и многу други
МАТА организира работилници за занаетчиски вештини во просториите на АРТиЗАН Центарот во Старата скопска чаршија или во работилниците на своите соработници, креативни занаетчии.
За повеќе информации за видот на работилниците, кликнете на линкот подолу:
Работилници
1.Име на проектот: | Дизајн на сувенир на Град Скопје |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Јуни 2018 – Септември 2018
Град Скопје, MATA |
Резултати | Идентификувани 20 дизајнери и креативци
Доделени две награди за најдобар дизајн Претставени 15 дизајни на сувенири пред пошироката јавност Креиран еден каталог Произведени 5 прототипи на дизајни |
2.Име на проектот: | АРТиЗАН Центар, Стара Скопска Чаршија – Иницијатива за Јавно приватно партнерство – пренесување на надлежностите од локалната самоуправа на крајните корисници |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | Февруари, 2018 – Ноември, 2018 |
Финансирано од | EU,Preda Plus |
Цели | - Да се подобри капацитетот на МАТА за лобирање и застапувањее за интересите на своите клиенти, соработници и корисници на услугите на МАТА
- Да се зајакне позицијата и улогата на МАТА во секторот на креативни индустрии (дизајн и креативно занаетчиство), преку креирање на можности за директна соработка на дизајнот и креативното занаетчиство со локалната самоуправа - Да се зголеми видливоста на МАТА во секторот на креативни индустрии, локалната и централната власт, како и пред пошироката јавност |
Очекувани резултати/влијание | - Подобрен капацитетот на МАТА за лобирање и застапување на интересите на своите клиенти, соработници и корисници на услугите на МАТА
- Зајакната позицијата и улогата на МАТА во секторот на Креативни индустрии (дизајн и креативно занаетчиство), преку креирање на можности за директна соработка на дизајнот и креативното занаетчиство со локалната самоуправа - Зголемена видливоста на МАТА во секторот на креативни индустрии, локалната и централната власт, како и пред пошироката јавност |
3.Име на проектот: | “АРТиЗАН Центар, Стара скопска чаршија” |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | 2013 –до денес |
Финансирано од | Град Скопје, MATA, креативни занаетчии |
Цели | - Да се подобри развојот на креативните индустрии (дизајн и креативно занаетчиство) преку креирање на можности за вработување и зголемен приход за креативните микро и мали претприемништва |
Резултати/влијание | - Етаблирани 3 раборилници за креативни занаети
- Етаблирана една работилница за дизајн и креативни вештини - Една изложбена просторија за дизајни и креативни производи |
4. Име на проектот: | “CraftART Fest – Christmas Bazaar” – |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | 2005–до денес |
Финансирано од | МАТА, Хотел АРКА, креативни занаетчии и дизајнери, Министерство за култура, Град Скопје и други |
Цели | Да се креираат можности за промоција и генерирање на приходи преку директна продажба |
Резултати/влијание | 34 учесници секоја година (Годишен настан поврзан со Новогодишните празници) остваруваат подобрена продажба |
5.Име на проектот: | “Kristal Market” - Проект поврзан со Новогодишните празници, во рамките на програмата „Збратимени градови“ помеѓу Град Скопје и Нирнберг, Германија (годишен настан) |
Локација | Нирнберг, Германија |
Временска рамка | Ноември/Декември, 2007 –Ноември/Декември, 2018 (Годишен настан) |
Финансирано од | Град Нирнберг, креативни занаетчии, МАТА |
Цели | - Да се претстави креативниот потенцијал и да се создадат можности за директна продажба |
6.Име на проектот: | “Handicrafts4u” |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | Јуни, 2017 - Декември, 2017 |
Финансирано од | Open Society Institute/Mental Health Initiative |
Цели | - Да се креира социјално препријатие под брендот “Handicrafts4u”
- Да се создаде идентитет на брендот - Да се развијат производни капацитети на луѓето со посебни потреби вклучени во социјалното препријатие - Да се создаде портфолио со квалитетни дизајнерски производи за директна продажба на пазарот |
7.Име на проектот: | “Социјално претприемништво – средство за социјализација” |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | Октомври, 2013 - Март, 2014 |
Финансирано од | Open Society Institute/Mental Health Initiative |
Цели | - Да се подобрат бизнис капацитетите на Здружение СОЛЕМ
- Да се развијат практични вештини за производство на вработените во Здружение СОЛЕМ - Да се развијат практични вештини за производство на лицата со посебни потреби |
8.Име на проектот: | “Проект за креативни бизниси” |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка | Декември, 2010 - Декември, 2012 |
Финансирано од | USAID |
Цели | - Поддршка на развојот на креативните индустрии, преку креирање на можности за долгорочни вработувања и зголемени приходи за микро и малите креативни бизниси, преку зајакнување на „Центарот за Креативни индусртии“, со проширување на неговите услуги за поддршка на компаниите;
- Генерирање на продуктивни вработувања преку поддршка на невработени млади и жени, во започнување на сопствени креативни бизниси; - Подобрени бизнис вештини на микро и малите претприемништва во секторот на креативните индустрии со цел успешно справување со пазарните потреби и барања |
9.Име на проектот: | “European Values in Heritage” (EVAH)
Проект за подигнување на свеста за културното наследство на Западен Балкан |
Локација | Регионален проект: Џирокастра (Албанија), Метцово и Јанија (Грција), Призрен (Косово) и Скопје и Охрид (Македонија) |
Временска рамка | Декември, 2010–Јуни, 2012 |
Финансирано од | European Union |
Цели | - Да се подигне свеста на јавноста за културните и економските вредности на историските градови и занаетчиството kako заеднички европски вредности на наследството
- Да се подигне свесноста и изградат капацитетите на оние кои донесуваат одлуки за културните и економски вредности на заедничкото европско наследство - Да се развие синергија меѓу Граѓанските организации кои работат на заштита на историските градови, врз основа на заеднички европски вредности и стандарди |
10. Име на проектот: | “Мапирање на индустријата на мебел и дрвната индустрија во Македонија“ |
Локација | Македонија |
Временска рамка | Декември, 2010 - Јуни, 2012 |
Финансирано од | SIPPO(Swiss Imports promotion Program) |
Резултати | - Претставени се на ЦД 30 компании за производство на мебел и 50 компании од дрвопреработувачката индустрија , како основа за промоција на Македонската индустрија на мебел и дрвопреработувачката индустрија. |
11. Име на проектот: | “Процес на развој на производи” |
Локација | Шкодра и Џирокастра, Албанија |
Временска рамка | Октомври – Ноември 2010 |
Финансирано од | UN Joint Programme Culture and Heritage for Social and Economic Development, UNDP-Tirana, Albania |
Резултати | - 17 производители се здобија со унапредени вештини за развој на производи
- Развиени се 59 единечни производи - Имплементирани се 48 колекции на производи - Комплетирани се 37 прототипи во два под-сектори (дрво и текстил) |
12. Име на проектот: | Market Readiness Program for Artisans |
Локација | Шкодра и Џирокастра, Албанија |
Временска рамк | Декември 2009 2009, |
Финансирано од | SNV, Albania |
Резултати | 35 учесници научија:
- основни чекори од процесот за развој на нови производи - како да ги одредат потребите на нивните купувачи преку понуда на вистински решенија - како да ги користат современите алатки за пристап до пазари и одржување на односите со купувачите |
13. Име на проектот: | Пренесување на занаетчиски вештини |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Ноември, 2009
Академија Италиана |
Резултати | - 12 студенти се стекнаа со основни знаења за производство на филц, преку производство на 36 колекции на производи |
14. Име на проектот: | Дизајн натпревар – Сувенир на Град Скопје |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Октомври, 2008 – Март, 2009
Град Скопје, Агенс доо |
Резултати | - Идентификувани се 20 дизајнери
- Наградени се 3 најдобри дизајни - 15 дизајни на сувенири се презентирани во каталог и на една продажна изложба - Произведени се 3 колекции на прототипи |
15. Име на проектот: | “Проценка на секторот за рачни изработки во Македонија” |
Локација | 30 локации во Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Април 2008
SIPPO (Swiss Imports promotion Program) |
Резултати | - 55 занаетчиски микро бизниси беа предмет на проценка и изработено промотивно ЦД |
16. Име на проектот: | Проценка на секторот за рачни изработки во Бутринт и Џирокастра, Албанија |
Локација | Бутринт и Џирокастра, Албанија |
Временска рамка
Финансирано од |
Декември, 2007
Butrint Foundation, UK London |
Резултати | - 30 занаетчиски микро бизниси беа предмет на проценка |
17. Име на проектот: | Мапирање на дрвопреработувачката индустрија и индустријата за мебел во Македонија |
Локација | 30 локации во Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Јуни – Јули 2007
SIPPO(Swiss Imports promotion Program) |
Резултати | - Претставени се 50 компании за производство на мебел и 20 компании од дрвопреработувачката индустрија на ЦД и дистрибуирани на “Imm” - Cologne и “Made EXPO” – Milan; |
18. Име на проектот: | Македонскиот сектор на рачни изработки – самоодржливост и градење на самодоверба преку пазарни поврзувања |
Локација | Берово, Куманово и Тетово, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Јануари – Декември 2007
Norwegian Ministry of Foreign Affairs |
Резултати | - 40 артизани присуствуваа на две базични обуки за бизнис;
- 40 артизани учествуваа на интензивни тренинг сесии за извоз - 40 артизани учествуваа на обуки за настап на Базари и настани за директна продажба - 12 сесии за развој на производи, - Развиени се 12 нови колекции на производи |
19. Име на проектот: | Проценка и обуки за спремност за настап на пазар за секторот на рачни изработки во Шкодра, Албанија во рамките на проектот „Јакнење на албанската жена претприемач во Северна Албанија“ |
Локација | Шкодра, Албанија |
Временска рамка
Финансирано од |
Април – Јуни 2006
International Labour Office |
Резултати | - Идентификувани се 28 производители кои беа дел од обуката за развој на производи
- 22 производители добија директна менторска поддршка за унапредување на нивните производни портфолија - 6 производители развија прототипи на производи - Применети се 46 колекции на производи - Дизајнирани се 157 поединечни производи |
20. Име на проектот: | “Спремност за настап на пазар” |
Локација | Скопје, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Март - Мај 2006
Chemonics International (Kosovo Cluster and Business Support)(USAID funded project) |
Резултати | - Спроведен тренинг за претприемништво и бизнис вештини за 7 женски здруженија од Косово |
21. Име на проектот: | “Македонскиот културен идентитет на рачни изработки–Традиција и Иновација” |
Локација | Тетово, Јегуновце и Истибања, Македонија |
Временска рамка
Финансирано од |
Јануари - Декември 2006
Norwegian Ministry of Foreign Affairs |
Резултати | - 9 артизани научија основни вештини на ткаење
- 30 жени учествуваа на обуки за бизнис вештини - 60 македонски и албански жени беа под директно влијание на проектот - 300 индивидуалци имаа индиректни придобивки од проектот - Произведени се 4 традиционални носии - Произведени се 15 линии на производи - Проектните достигнувања беа презентирани пред околу 6000 луѓе на локални и меѓународни промоции, базари и меѓународни саеми. Околу 4000 eвра беа генерирани од локална продажба |